מניעה וטיפול בכאבי גב

טיפול בכאבי גב

פעמים רבות אנו נתקפים בכאבי גב מעיקים שמפריעים לנו לנהל את סדר היום שלנו בצורה תקינה. לכאבים הללו יכולים להיות גורמים חיצוניים כמו שינה על מזרן ישן ופגום, תאונה שעברנו וגם גורמים גופניים כמו עקמת, פגיעה בעצבים או שרירים תפוסים וסיבות פיזיולוגיות נוספות. כדי לא לאפשר לכאבים הללו להשתלט לנו על החיים, מומלץ לנקוט צעדים מקדימים כדי למנוע אותם כליל, או לטפל בהם בצורה נאותה אם וכאשר איננו מצליחים להימנע מהם.

ישנן מגוון אסכולות לטיפול בכאבי גב כאשר זו הרפואית גורסת שצריך לרסן את הכאבים על ידי תרופות או ניתוחים. לעומתה קיימת הגישה האלטרנטיבית שמבקשת לטפל בבעיה בלי תרופות או ניתוחים, אלא על ידי אמצעים טבעיים וחלופיים לאלו הכימיים. מטה תוכלו לקרוא עוד על האמצעים למניעת כאבי גב וגם על דרכי טיפול בכאבים קיימים.

מניעה וטיפול בכאבי גב

רכישה של מזרון תקין – פעמים רבות, כאבי גב נגרמים בשל שכיבה על מזרן פגום. כאשר עושים זאת, אין תמיכה מספקת לגב ואנו חווים כאבים. בשל כך, חשוב לרכוש מזרן איכותי ומוצק דיו כדי לתמוך בכל חלקי הגוף שלנו ובייחוד בעמוד השדרה.

ישיבה עם תמיכה נאותה לגב – אנשים רבים כיום עובדים בעבודה משרדית שבה הם מבלים זמן רב מול מחשב או בישיבה. מצב זה יוצר עומס רב על הגב התחתון שמוביל לכאבים, אשר מפריעים לנו בהמשך היום וגם בלילה. כדי למנוע זאת, הניחו כרית קטנה לתמיכה בין הגב התחתון והכיסא שלכם. בנוסף, השתדלו לקום לכמה דקות אחת לשעה לפחות כדי לשחרר את גופכם ועל מנת לאפשר לגב להשתחרר.

התעמלות סדירה – כאשר הכושר הגופני שלנו לקוי והשרירים שלנו אינם חזקים דיים, נוצרת מעמסה על הגב ונלווים לה כאבים. הקדישו כל יום מספר דקות ונסו לבצע תרגילים ממוקדים לחיזוק שרירי הגב, כך שיוכלו לתמוך בגופכם בצורה נאותה ובכך למנוע כאבים. כאשר מבצעים פעילות גופנית מכל סוג שהוא, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שייתן לכם המלצות לתוספי תזונה חשובים שיכולים לשפר את הביצועים, את התפקוד ואת ההתאוששות. כך למשל, אבקות חלבון איכותיות יכולות לסייע לכם להתאוששות לאחר אימון, בעוד ויטמינים למיניהם יכולים לתת לכם הרגשה כללית טובה יותר.

הימנעות מגורמי מתח – למתח נפשי יש השפעה ניכרת על המצב הגופני שלנו במגוון דרכים. בכל הנוגע לכאבים, מתח גורם להיווצרותם וגם מחמיר אותם. במצבי מתח משתחררים בגוף הורמונים שמחמירים את הכאב, ולכן מומלץ להימנע ככל הניתן ממתחים. אם אתם בכל זאת מרגישים מתוחים, נסו לבצע תרגילי הרפיה או מדיטציה כדי לעזור לכם להירגע ולהימנע מתופעות הלוואי של התחושות הללו.

שימוש בכרית חימום – חום מסייע מאוד בהרפיה של שרירים כואבים ומומלץ כטיפול טבעי לכאבי גב. הניחו שקית חימום על האזור הכואב למשך מספר דקות עד שתרגישו הפוגה בתחושת הכאבים.

טיפולים אלטרנטיביים – כיום אנשים רבים פונים לטיפולים גופניים טבעיים וחלופיים לתרופות ולניתוחים. הטיפולים הללו כוללים דיקור סיני, פיזיותרפיה, עיסויים וכיוצא באלה. בעזרת טיפול טבעי בכאבי גב חזקים, ניתן למגר אותם בצורה יעילה ללא צורך בהליכים פולשניים או בשימוש בתרופות כימיות הגורמות להופעת תופעות לוואי. כך למשל, בעזרת שמירה על תזונה נכונה ניתן למנוע ולטפל בכאבי גב. כן, בין שלל סגולותיה, שמירה על תזונה נכונה יכולה לסייע גם בבעיות מסוג זה. לכן, במידה ואתם סובלים מכאבי גב מומלץ לפנות לתזונאית לייעוץ תזונתי מקיף.

כאבי גב רווחים בקרב אנשים רבים, אך הם אינם גזירה משמיים וניתן לטפל בהם וגם למגר אותם בעזרת הטיפול הנכון. עשו ככל שתוכלו כדי למנוע את היווצרות הכאבים מלכתחילה, ואם הם בכל זאת תוקפים אתכם, נסו שיטות פשוטות וביתיות להרגעת הכאב או טיפולים טבעיים חלופיים לניתוחים ולתרופות.

למידע נוסף אנא מלאו פרטיכם

שדה חובה
אנא הכנס כתובת מייל תקינה
שדה חובה