חנוכה בריא? –לא בלתי אפשרי!

כל כך הרבה פיתויים מזמן לנו החג הזה. איך הולכים על הקו הדק שבין שמירה על הבריאות ובין הגעגוע הגדול לטעם של הריבה האדומה? – הכירו את הטיפים המנצחים שלנו

בשיתוף ד"ר שרה קפלן, דיאטנית ראשית מאוחדת

בואו נתחיל בעובדות. וזהירות, הן קשות למדי לקריאה. אלה החומרים שמרכיבים סופגנייה ממוצעת: קמח, ביצים, שמן, סוכר וריבה. (טוב נו, לפעמים יש בה גם אשל). 

הקמח – תורם בעיקר פחמימות חנוכה

ביצים – תורמות חלבון, אך בכמות שבסופגנייה ערכן נמוך ותרומתן בעיקר כולסטרול ושומן.

שמן – תורם שומן.

סוכר / ריבה – תורמים פחמימות פשוטות.

בקיצור: התרומה התזונתית של סופגניות היא קלוריות ותו לא. והרבה מהן.

לא הפתענו אתכם, כמובן. אנחנו יודעים. אבל אולי כן נצליח להפתיע אתכם כשנאמר: אם אתם מאוד אוהבים סופגניות, איכלו סופגנייה. אבל מכל הלב. בחרו סופגנייה איכותית, איכלו אותה טרייה וחמה, נגסו בה לאט לאט והתענגו על כל ביס. החשק שלכם יבוא על סיפוקו, וכאשר חווית האכילה תהיה חיובית ולא מלווה ברגשות אשם, יש סיכוי טוב שגם הצורך העז לאכול סופגניות נוספות יפחת.

ויש לנו עוד כמה טיפים:

לאפות , לא לטגן: הכינו סופגניות או לביבות אפויות (עוד רגע תקבלו גם מתכון) ונסו להשתמש בקמח מלא, עם מעט שמן.

הוסיפו מרכיבים בריאים: נסו להוסיף ללביבות תפוחי האדמה שלכם גם כמו בצל, קישואים, גזר או כל ירק אחר שאתם אוהבים.

צמצמו את כמויות השמן במזונות אחרים: במהלך החג, עברו לתרסיס שמן, השתמשו בניירות סופגים והמעיטו בטיגון: העדיפו על פניו בישול, אפייה או אידוי.

הקפידו עוד יותר על שגרה מסודרת: אל תדלגו על ארוחות, אל תקזזו קלוריות ביום שלמחרת.

שימו לב לכמויות: העדיפו לביבה קטנה, מיני סופגנייה או חצי סופגנייה רגילה.

בחרו בקפידה את המילוי: מילוי רגיל של ריבה בסופגנייה שלכם עדיף על פני מילוי שוקולד או ריבת חלב.

אל תגיעו רעבים להדלקת נרות אצל חברים: במצבי רעב קשה לנו לשלוט על הדחף לאכול. איכלו ארוחת ערב טובה לפני הביקור.

יותר פעילות גופנית במהלך החג: כדי לשרוף קלוריות של סופגנייה, צריך לרוץ בקצב מהיר כ-30 דקות או ללכת בקצב בינוני כשעה.

שלבו בתפריט היומי שלכם עוד יותר מים ותה ירוק כדי להגביר את קצב חילוף החומרים.

חג שמח!

לביבות תפוחי אדמה אפויות וטעימות:

מצרכים:

שלושה תפוחי אדמה

שלוש כפות שמן ניטרלי

חצי כוס בצל ירוק קצוץ

חצי כוס קמח

כפית מלח

מקלפים וחותכים את תפוחי האדמה לחתיכות גסות, ומכניסים לסיר עם מים רותחים ומומלחים. מבשלים אותם עד שהם רכים, מסננים ומעבירים לקערה, מוסיפים את השמן והקמח ומועכים לפירה חלק. מוסיפים את הבצל הירוק.

יוצרים לביבות (כדאי להרטיב את הידיים לפני כן).

מחממים תנור אפייה ל- 180 מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפייה מרוסס במעט שמן. מסדרים את הלביבות בתבנית ומכניסים לתנור החם. הופכים את הלביבות כעבור חצי שעה וממשיכים לאפות עד שגם הצד השני מזהיב יפה.

כשהלביבות בתנור, ערבבו יוגורט איכותי מחלב כבשים עם עירית קצוצה, מלח ופלפל לבן.

לטבול ולזלול.

למידע נוסף אנא מלאו פרטיכם

שדה חובה
אנא הכנס כתובת מייל תקינה
שדה חובה