חם, חם, מתחמם: ארבעה טרנדים שכל חובב כושר חייב לנסות

אולי אתם כבר מכירים, אולי רק שמעתם את השמות: קרוספיט, HIIT, TRX, SUP. הם כאן כדי להישאר

מומחי מאוחדת

גם בכושר יש טרנדים. וזה לא מפתיע: הזמן קצר, והרצון העז לרדת במשקל / לחזק את שרירי הבטן / לחטב את השוקיים / לטפח את הסיבולת-לב-ריאה רק גובר. הנה ארבע דרכים חדשות למדי שכבשו כבר לבבות רבים, בדיוק בגלל ההבטחה של מקסימום פעילות ותוצאות במינימום זמן אימון.

קרוספיט

אימון שמתבסס על ביצוע תנועות פונקציונאליות בעצימות גבוהה, ועושה שימוש במגוון רחב של טכניקות וכלים. יש בו הנפות, ריצות, תרגילי התעמלות קרקע, הרמת משקולות ותרגילים אירוביים, ונעזרים בו באביזרים שונים ומשונים כמו כדורי כוח, שקי חול, חבלים, מוט אולימפי ועוד ועוד. crossfit
האימון מתבצע במסגרת קבוצה, והתרגילים שהוא כולל משתנים בכל פגישה, מבחינת התרגילים, המשקלים והאביזרים. מתחדש ללא הרף, מאתגר את כל השרירים – ולא משעמם לרגע.

HIIT

High-intensity interval training , זהו שמו המלא של האימון האינטנסיבי והפופולארי הזה. מדובר ב”אימון הפוגות”, טכניקה המשלבת מחזורי אימון קצרים וביניהם הפסקות התאוששות שכוללות פעילות בעצימות נמוכה. hiit
האימון מתבצע בקבוצות קטנות, ונמשך שלושים עד חמישים דקות שמחולקות לארבעה חלקים; בכל חלק המתאמנים מבצעים
רצף תרגילים ובסופו פעילות קרדיו מאומצת, שמעלה את הדופק לכ- 90% משיאו.

TRX 

האנשים המוזרים שתלויים ברצועות גומי על עצי השדרה? – למה שהם עושים קוראים Total Body Resistance Exercises.
הרעיון המרכזי של האימון הלוהט-לוהט הזה הוא ביצוע כנגד משקל הגוף, שמנצל את כוח המשיכה כדי לאתגר כל שריר ובעיקר את שרירי הליבה.
פותח על ידי יחידת אריות הים של הצבא האמריקני. מדובר באימון שמנצל את כוח המשיכה ומשקל הגוף שלכם כדי לאתגר כל שריר ובמיוחד את שרירי הליבה.
הרצועות נוחות לשימוש במיוחד בגלל שאפשר לתלות אותן בבית, במשרד, בפארק וגם לקחת אותן לנסיעות וכך לא לפספס שום אימון.
השיטה הזאת מפתחת כוח, סיבולת, איזון, יציבות וגמישות והיא נחשבת לאפקטיבית במיוחד. trx
חוסר היציבות במהלך כל האימון גורם לשרירי הליבה שלנו לעבוד באופן תמידי במהלך האימון:
בעיקר שריר הרחב הבטני (transverse abdominis) כל שינוי בתנוחת הגוף במהלך התרגיל
יכולה להקל או להקשות על ביצוע התרגיל, וכך המאמן שלכם יכול לאתגר אתכם יותר ויותר בכל אימון.

SUP

חם בשדרה? – אז קדימה, לים. גלישת stand up paddle, SUP , הוא ספורט ימי שמבוסס על גלישת הגלים, אבל כאן הגולש עומד על גלשן – ללא תנועה – וחותר באמצעות משוט. החתירה בסאפ מפעילה לא פחות מאשר 100 שרירים – מייצבים ותנועתיים כאחד – לרבות שרירי החזה, הכתף, הגב העליון והתחתון, שרירי הזרועות, שרירי הרגליים, שרירי הבטן ועוד ועוד.
חוץ מזה, יש אוויר ושמש ורוח של ים; מי צריך יותר מזה sup
רגע. לפני שאתם מזנקים על גלשן או תולים את עצמכם בגומייה, אנחנו מזכירים לכם שאימונים שאינם מותאמים לגילכם,
מצבכם והסיבולת שלכם עלולים להזיק יותר מאשר להועיל. התייעצו עם מדריך כושר מוסמך, והתקדמו לאט. נתראה בחדר הכושר.