5 שינויים קטנטנים (באמת!) שיהפכו אתכם לבריאים יותר

לא חייבים לעבור כבר מחר לתפריט טבעוני מלא או לפצוח באימוני רצועות יומיים בשדרה. הנה הצעות יומיומיות, פרוזאיות ומקוריות, שלא דורשות מכם כמעט שום מאמץ – אבל כשתיישמו אותן תופתעו לראות איזה שינוי הן יכולות לעשות

מומחי מאוחדת

לא כולנו בנויים למהפכים עצומים ודרמטיים. יודעים מה? יותר מזה – רובנו לא בנוי לזה. מאידך, הפנמנו שכדי להיות בריאים יותר, להרגיש טוב יותר ולהראות טוב יותר – אין מנוס משינוי באורח החיים שלנו. מה עושים? מתחילים בקטן. ממש קטן. שינויים זעירים, שישתלבו בקלילות בשגרה המוכרת שלנו ולא ייתנו לנו הרגשה שהתחייבנו למשהו גדול מדי. ומי יודע? הקטנים האלה עוד עלולים להביא אתכם לרצות שינויים גדולים מאלה. אבל רגע, חכו עם זה. אמרנו שקודם בקטן, נכון? דיבור ילדים

אז הנה:

1. ערכו את הקניות שלכם הביתה אונליין. כשלא נכנסים לסופר, הרבה יותר קל להתעלם ממבצעים מפתים על עוגיות, מעטיפות נוצצות של חטיפים, ממארזים משתלמים של משקאות קלים וממותקים. הרבה יותר קל להתמקד ברשימת קניות שהכנתם מראש, וכוללת הרבה ירקות, פירות, קטניות ומוצרי גלם. תגלו שזה גם משתלם מבחינה כספית.

2. שתו שתי כוסות מים לפני ספל הקפה הראשון של הבוקר. זה יסדר לכם את חילוף החומרים, יסלק את הטשטוש הזה של השינה, וימריץ אתכם הרבה יותר מכל קפה. את מנת הקפאין שלכם – אם אתם ממש חייבים לקבל אותה – דחו לאמצע הבוקר. לא תאמינו איזו צורה יקבל יום העבודה שלכם.

3. מבינים שכושר זה ממש חשוב, אבל עדיין אין שום סיכוי שתגיעו לחדר הכושר אלא אם רודף אחריכם דוב? יש עוד דרכים להכנס לכושר. למשל, לנקות את הבית שלכם בעצמכם. או לטפל בגינה שלכם בעצמכם: תלישת עשבים שוטים מהאדמה, דריכה על קלשון כדי להפוך את העפר, להתרוצץ עם צינור השקייה ביד; כל אלה בהחלט ישפרו את סיבולת הלב-ריאה שלכם.

4. במהלך שיחות הטלפון הארוכות שאתם מנהלים בעבודה – תצעדו. כן כן, קומו מהכסא ולכו. לאורך המסדרון, במעגלים בחדר, אפילו צאו מהבניין וטיילו בחצר. צעידה כזאת יכולה להגיע לאלפי צעדים. זה המון.

5. אל תשכחו לחגוג. כמה קל לנו למתוח על עצמנו ביקורת, נכון? אבל כדי לשמור על המוטיבציה שלנו לשנות את אורח החיים שלנו, נצטרך ללמוד גם לטפוח לעצמנו על השכם. גם כאן, אנחנו מדברים על דברים קטנים: החלטתם להמיר כוס קפה אחת ביום בתה צמחים? – פנקו את עצמכם בספל יפה חדש. החלטתם להתחיל לצעוד בערבים? מלאו את הסלולרי שלכם במוזיקה מעולה (גם במחיר אפליקציות בתשלום). כאלה מין צ’ופרים, שירפדו בנעימות את הדרך החדשה שלכם.